PvdA Lopik en de woningnood: informatieavond

30 mei 2023

Beter Benutten Bestaande Gebouwen
15 juni 20.00 uur in de Schouw Lopik
Informatieavond voor bewoners van gemeente Lopik

De woningmarkt zit op slot zit. De PvdA Lopik en Landelijk Lopik van mening dat de gemeente Lopik creatiever kan omgaan met de woningnood. Zij zien kansen in het Beter Benutten van Bestaande Gebouwen: Waarom zouden we het tuinhuis, de schuur, en bestaande bijgebouwen niet benutten als woning? Waarom maken we splitsen van woningen niet gemakkelijker? Of kijken we naar het toevoegen van een extra woonlaag op bestaande woningen?

Vaak wordt gewezen op allerlei juridische obstakels die dergelijke oplossingen in de weg staan. Maar volgens de PvdA Lopik en Landelijk Lopik lijken die groter dan ze daadwerkelijk zijn. Daarom gaan Rik Dekker en Sandra Stigter (raadslid en commissielid voor PvdA Lopik) en Marieke van Eyndhoven (raadslid voor Landelijk Lopik) hierover graag met inwoners en geïnteresseerden in gesprek.

Moeten gemeente en provincie zich alleen concentreren op projecten met nieuwe wijken in ons Groene Hart? Of zou een gezamenlijk initiatief van bewoners/particulieren om bestaande gebouwen beter te benutten kunnen leiden tot oplossingen? De partijen horen graag uw mening en het zou mooi zijn om samen een initiatief richting de gemeente te organiseren.

Ook hebben ze een korte vragenlijst gelanceerd om interesse te peilen: invullen wordt op prijs gesteld.

PvdA Lopik en Landelijk Lopik zien u graag op 15 juni in dorpshuis de Schouw; inloop vanaf 19:30 u. De koffie staat klaar!