Samen is ook samenwerken met de regio

Samen is ook samenwerken met de regio

Lopik en de andere Lopikerwaard-gemeenten staan voor uitdagingen die te groot zijn om zelfstandig aan te kunnen. Circulaire economie, energietransitie en klimaatadaptatie vragen erom samen een nieuw verhaal toe te voegen aan de geschiedenis van de Lopikerwaard. De toekomst biedt naast uitdagingen ook kansen. Denk aan kringlooplandbouw, het toevoegen van nieuwe unieke (groene en waterrijke) woonmilieus, een duurzame economie of het accommoderen van nieuwe vormen van mobiliteit, transport en energie.

• Lopikerwaard: Wij willen het unieke karakter en landschap van de Lopikerwaard behouden en versterken. Wij willen de benodigde en gewenste ontwikkelingen actief vormgeven en een bijdrage leveren die de Lopikerwaard past en versterkt. Wij zijn voorstander van samenwerking in de regio, gezien de opgaven en kansen, is samenwerking niet alleen gewenst, maar ook noodzakelijk.
  • U16: De U16 zien wij als een belangrijk samenwerkingsverband om de eigen opgaven van Lopik en de gezamenlijke opgaven van de Lopikerwaard-gemeenten te realiseren en een actieve bijdrage te leveren aan de Metropoolregio Utrecht. Wij dragen met een verbindende en eigen agenda om aan de toekomst van de Lopikerwaard en de Metropoolregio Utrecht.