Verkiezingsprogramma Lopik 2022-2026

Verkiezingsprogramma Lopik 2022-2026

Download hier het volledige programma als pdf

Ons plan voor een eerlijker en socialer Lopik

De afgelopen 4 jaar is een heftige tijd geweest. Een tijd die ons, door de komst van corona, nog lang zal bijblijven. Een tijd die extra beroep doet op ons vermogen om er voor elkaar te zijn. Om elkaar te ondersteunen. Corona heeft ons laten zien dat we als mensen kwetsbaar zijn. En dat er altijd factoren kunnen zijn die ons leven op zijn kop kunnen zetten.

Dit raakt de kern van waaruit de PvdA komt.

De PvdA is de partij die zich inzet voor iedereen in onze samenleving, maar vooral degene die het niet altijd makkelijk hebben. Dit ziet u ook deze verkiezingsperiode weer terug in ons verkiezingsprogramma. We komen op voor degenen die dit nodig hebben. Voor starters en senioren die op zoek zijn naar een betaalbaar huis in hun eigen omgeving. Voor jongeren die zorg en aandacht verdienen, zodat ze een goede start hebben in hun leven. En voor mensen die moeite hebben om de maand door te komen. Zo maken we van onze gemeente en alle kernen een plek waar we allemaal fijn kunnen wonen. Waar we ons thuis voelen. Thuis bij elkaar, thuis in onze straat en in onze gemeente.

Zorgen voor elkaar vraagt een goede, degelijke organisatie. Een professionele aanpak en voldoende budget. Dit maakt dat PvdA kiest voor een solide en stevige organisatie. En dat is waarom we de weg naar een fusie van gemeenten willen onderzoeken. Met in het achterhoofd: zonder goede organisatie is er geen ruimte om te zorgen voor elkaar…….

Leest u ons verkiezingsprogramma.

1. Vooraf: een sterke en dienstbare gemeente voor onze inwoners
  2. Een betaalbaar huis en geen torenhoge energielasten